onsdag 1 december 2010

Köksfönster i advent

Så här ser mitt köksfönster ut nu i advent. Visst är det härligt att få  pynta och dona med levande ljus och doftande blommor. Det behövs verkligen dessa dagar då hela landet har många minusgrader och snålblåsten viner runt husknuten...


Denna ljusstake köpte jag för många år sedan i Åre och den har sedan dess varit en favorit som står framme året runt. Jag varierar den genom att hänga olika saker i den efter humör och årstid.


I år julpyntade jag den med nya zinkhjärtan.


En ny urna är inhandlad och den är tung och stor...70 cm i strumplästen. Jag tänkte ha julgranen i den. Tror det kan bli jättefint om jag bara kan komma på hur jag kan få granen att stå stadigt i den...hmmm... men det ska nog lösa sig det är ju någon vecka kvar...


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så roligt att du vill delta i min utlottning. Din urna kommer att bli så bra till julgranen, så snyggt! Ha en riktigt skön dag!/Merja

    SvaraRadera
  2. MYSIGT :)


    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera