torsdag 11 september 2014

Kalklitir...

Jag har målat en vägg med kalkfärgen Kalklitir...

 
 
 Har ett hörn hemma som jag länge har tänkt göra något med och sent en kväll skred jag till verket. De gamla tapeterna åkte ner, spacklade lite och sedan var det bara att köra igång morgonen efter...


Kalklitir kommer från Island och är en miljövänlig kalkfärg. Man blandar ihop den själv och stryker lätt upp den med en bred pensel. Snabbt och enkelt.


Färgen torkar fort och genast får man den där härliga betongkänslan. 
Precis vad jag var ute efter...


Jag är så nöjd med resultatet. 
Vet inte om det framgår av bilderna men färgen skapar stämning. Som det står i beskrivningen "färg med lite betongkänsla, rå men ändå mjuk". 

Min kära Kartellampa gör sig mot den nya väggen. Nu ska jag bara möblera färdigt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar