lördag 29 november 2014

Pyssla med gamla fönster i jul?...

Jag har 3 st gamla fönster med spröjs...
H105 B45
Pris: 100 kr/st



Här är ett tips på vad man kan göra med gamla fönster...

Utdrag ur Expressen 2012
Fotograf:Magnus Selander

Rama in. Ett fönster med fyra rutor passar perfekt att använda som en slags ram. Vi gjorde en minnestavla med gamla foton och urklipp. Ett vackert omslagspapper användes som bakgrund. Mät och klipp till omslagspappret och klistra fast dina bilder och urklipp så att de hamnar rätt i fönsterrutorna. Mät och såga till en masonitskiva som baksida. Lägg pappret på plats och spika fast skivan med små spikar i fönsterramen.


Trevlig 1:a Adventshelg!

2 kommentarer:

  1. En trevlig adventstid önskar jag dig Liselotte! Önskar jag hade plats för fler av dina fina möbler. Jag är såå nöjd med mitt salskåp och mina speglar. Bästa hälsningar Agneta i Torslanda.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för den fina kommentaren. Så roligt att höra. Nu gjorde du min dag lite extra glädjefylld.
    Allt gott till dig och ha det fint framöver.
    /Liselotte

    SvaraRadera