lördag 31 december 2016

Ett slut och en början...

Årets sista dag är här...
Den där dagen då man blickar lite bakåt på året som gått och förundras över så mycket som ändå skett. Både sorg och glädje vävs ihop till det där som kallas livet. Samtidigt så ser man framåt och känner en spänning och nyfikenhet på vad det nya året kan tänkas innehålla.


Ett nytt år tar snart sin början och med det så kommer även jag göra lite förändringar.

Måleriverkstaden Ängarnas Gård kommer hålla stängt tillsvidare. 
Vi har flyttat till nytt hus och vår gård har fått nya trevliga hyresgäster. I och med detta så har jag inte samma närhet till måleriverkstaden som tidigare och det gör det svårt att upprätthålla tillverkningen.

Liten saknad kommer jag allt ha till mitt måleri - att kunna gå ut över gårdsplanen med en mugg kaffe i handen och öppna upp min verkstad. Tända ljusen. Sätta på favoritmusiken högt. Blanda till mina färger och börja måla. Detta har varit fina kreativa stunder. Men roligast har ändå varit alla möten med er kunder som mejlat, messat, ringt och kommit på besök. Ni har kommit körandes från både när och fjärran. Underbara, intressanta, människor som jag aldrig skulle mött om det inte vore för mitt måleri. Alltid har kontakterna varit positiva. Helt fantastiskt. Jag har fått så mycket snälla och uppskattande kommentarer under de år jag drivit måleriet och detta har betytt så mycket för glädjen att hålla på. Så visst finns det en liten saknad och jag stänger inte dörren helt till min verkstad. Lite på glänt står dörren allt. Kanske blir det möbelmåleri där igen eller så kanske det blir något helt annat...

Nu smäller vi av champagnekorkarna och firar av det gamla året ordentligt.
Jag hoppas 2017 kommer innehålla många glädjeämnen för oss alla.

Jag riktar ett stort Tack! till alla härliga kunder jag mött under åren. 


Önskar er alla ett
Gott Nytt År!

Ps. Jag kommer upprätthålla bloggen/hemsidan med bilder från vardagen och vad som händer med verksamheten. Känn er varmt välkomna att fortsätta följa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar