måndag 1 oktober 2018

Morris och lite keramik...

Har varit i Stockholm...
och gått på William Morris-utställning.


En man med många strängar på sin lyra, den där Morris.
En av förgrundsfigurerna inom Arts&Crafts-rörelsen i England, 
författare, poet, textildesigner mm.






Är ju svag för hans tidlösa mönster som jag tycker skapar en speciell stämning.
Har själv hans tapet i köket...


...och nu fick en kudde följa med hem.


Lite keramik hann jag med innan vi reste till huvudstaden...
Fick putsat till mitt monsterablad.


 De små ormbunkarna fick skapa mönster på små rundlar som ska bli glasunderlägg.
Färgen ska bli mattsvart efter bränning...säger fröken.


Sedan är jag väldigt nyfiken på...
 om jag kan få ihop en fin ljuslykta av de här tre delarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar