tisdag 1 februari 2011

Arbete i måleriverkstaden

Nu har jag stått i verksta´n några dagar och målat lite möbler. Jag har ju planer på att nu i vår starta upp mitt lilla företag där jag målar möbler i allmänhet och gamla gedigna, charmiga, vintage, shabby chic möbler i synnerhet. Vitt och slitet är det jag målar mest men jag låter möbeln bestämma vad den passar bäst i... ibland förblir den omålad. Alltid handmålat... för jag tycker om när man ser penseldragen i färgen. Ibland blir det även text på dem.

Här har jag grundmålat några möbler...två sängbord och en söt liten bokhylla.

Tycker även det är viktigt att baksidan ser fin ut...

Här står en vacker möbel som väntar på att bli vit...tror jag.

1 kommentar:

  1. Vad fina dom blir, tänk vad lite färg kan göra:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera