lördag 19 februari 2011

Lådöppning...

Tänkte ni ville vara med när jag öppnar en låda som jag rotade fram på vinden idag. Lite spännande var det allt. Jag har sett lådan tidigare men den har stått så otillgängligt till att jag har låtit den vara ifred...
Till saken hör att vi har en vind som skulle få vilken loppisfantast som helst att jubla (många fynd har jag plockat ner därifrån). Inte för att där finns så förtvivlat värdefulla saker men där finns mååånga gamla saker. Huset vi bor i är från 1800-talet så det har ställts dit prylar under många år.
Men idag var det dags att ta fram den där lådan... 

Smutsig och full med spindelväv...


 
Böcker... inte undra på att den var tung.

Många böcker var det... allt från ett Konversationslexikon i 16 band till en bok om Predikningar från 1889.
Men mest spännande var att hitta alla lappar, brev, recept, urklipp och kort som de tidigare ägarna lagt in i sina böcker. Hittade några fina kort...

...underbart vackra Morsdagskort.


Fänrik Ståls Sägner från 1889 till ett pris av 25 öre...

1 kommentar:

  1. Hej Liselotte!
    Du verkar ju ha en hel skatt på vinden och själva trälådan är ju underbar. Kikade litet i din blogg och klockan du visar längre ner är ju hur fin som helst. Ha en riktigt skön dag!/Merja

    SvaraRadera