torsdag 24 februari 2011

Eggbeater...

Även om vi har många prylar på vinden så händer det att jag hittar saker på loppis som bara måste följa med hem...

Denna visp (eller "eggbeater" som det står på den) från 1891 är helt underbar och den fungerar perfekt.

En barnstol kunde jag inte heller motstå... tror det är en gammal skolstol. 
Tycker om den lite råa tuffa stilen med det bruna träet mot det hårda stålet.

Benen går att ställa i olika höjder och rejäla gummifötter.

Hittade äldre stavar för 20 kronor. Har sett hos andra bloggare att de gör så snygga installationer utanför sina ytterdörrar på vintern med skidor, stavar och kälkar.
Så nästa vinter ska även jag göra det. Kälke finns redan och nu har jag ju stavar... saknas bara äldre trälagg så är jag rustad för nästa vinter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar